fbpx

איך לבנות נוכחות דיגיטלית

למה כדאי לך לקרוא את המאמר הזה? 

📌נלמד למה כל עסק חייב נוכחות דיגיטלית

📌נכיר את מרכיבי הנוכחות הדיגיטלית שכל עסק צריך
✔אתר
✔עמוד נחיתה
✔דף פייסבוק עסקי
✔דף אינסטגרם עסקי
✔בלוג
✔ועוד כמה

למה כל עסק חייב נוכחות דיגיטלית

המטרה של כל עסק היא למכור ללקוחות את המוצרים או השירותים שלו וכיום כולם נמצאים באינטרנט. 

יש עסקים שיש להם דף פייסבוק עסקי או אתר אבל אין קשר בין הנכסים, זה נראה שכל אחד נמצא בפני עצמו ולכן זאת אינה נוכחות דיגיטלית. להגיד יש לי אתר או דף פייסבוק בלבד אינה יוצרת נוכחות דיגיטלית משמעותית.

כאשר אנחנו מחברים את כל הנכסים הדיגיטליים של העסק ויוצרים מראה אחיד, ניתן להגיד שיש נוכחות דיגיטלית. 

הלקוחות שלך נמצאים באינטרנט וברשתות החברתיות והם מחפשים אותך בגוגל, לכן אתה והעסק שלך חייבים להיות בעלי נוכחות דיגיטלית משמעותית.

הצעד הראשון שחשוב להחליט עליו הוא מה המרכז של הנוכחות שלך?

יש עסקים שהאתר שלהם הוא המרכז, יש עסקים שמרכזים את הפעילות שלהם בפייסבוק או באינסטגרם, זה תלוי בעסק.

אם יש לך חנות פיזית או אתה מוכר מוצרים, אתה חייב חנות און ליין כדי למכור. כל שאר הערוצים יתמכו בחנות. לעומת זאת, אם אתה נותן שירות, אפשר להסתפק בדף פייסבוק עסקי. חשוב לזכור שדפי פייסבוק לא שייך לך בניגוד לאתר.

הרבה מאוד חושבים שדף הפייסבוק שלהם, הקבוצה שהם עבדו קשה כדי להקים או דף האינסטגרם שפתחו שייך להם. אז האמת היא שלא, זה שייך לפייסבוק. לעומת זאת, אתר שבניתם על שרת שייך לכם ואי אפשר ביום אחד לסגור לכם אותו. 

גול מדיה
קישור למחקר של בזק

בואו נכיר את יוסי..
ליוסי יש חנות פיזית למכירה של כוסות עם שתי ידיות. זאת המצאה שעוברת במשפחה ויוסי החליט להתחיל למכור דרך האינטרנט. 

מה לפי דעתך הצעד הראשון שהוא צריך לעשות?

להקים חנות און ליין שתשמש כבסיס לעסק שלו. ללא חנות און ליין יהיה לו קשה מאוד למכור את הכוסות לקהל הרחב. כל הנוכחות הדיגיטלית שלו תבנה סביב החנות.

לפני שנתחיל לבנות נוכחות דיגיטלית חייבים לעשות עוד כמה פעולות.

להגדיר קהל יעד:
יש הרבה דברים חשובים בבניה של נוכחות דיגיטלית, הגדרת קהל היעד זה הדבר החשוב ביותר!
יצא לי לשמוע בעל עסק שאומר לי שכולם הם קהל היעד שלו. רמזתי לו בעדינות שאולי כולם קהל היעד שלך אבל אתה לא נותן השירות שכולם רוצים. גם אם יש מוצר שהוא לכולם, (אין דבר כזה, אבל גם אם יש), צריך לדעת לשווק אותו נכון לכל קהל יעד בנפרד. 

מה המוצר/שירות שאתה מוכר:
המוצר/שירות שאתה מוכר צריך להיות ברור גם לך וגם ללקוחות שלך. רוב העסקים אינם מוכרים את המוצר כשלעצמו. למשל, מקדונלדס מוכרים המבורגר. זה המוצר שאנחנו מקבלים. בפועל הם מוכרים חוויה משפחתית. אנחנו קונים את החוויה, ההרגשה והתפיסה החברתית.

אחת הבעיות של עסקים שהם רוצים למכור יותר מדי סוגים של מוצרים כדי לתת מענה לכמה שיותר לקוחות וזה פוגע במיקוד שלהם, שמשפיע לרעה על איכות השירות וחווית הלקוח. 

לכן כדי לבנות נוכחות דיגיטלית משמעותית אתה חייב למקד את השירותים והמוצרים שלך.

נוכחות דיגיטלית
לקריאה נוספת על רימרקטינג

ממה מורכבת נוכחות דיגיטלית משמעותית?

אתר אינטרנט
לרוב, האתר של העסק ישמש כבסיס לכל הפעילות. אליו נרצה להפנות את הלקוחות הפוטנציאלים ובו נבנה את דפי הנחיתה, בלוג וכו'.

יש שני סוגים של אתרים, חשוב שנדע להבדיל:

1. האתר משמש לשווק את המוצרים או השירותים שלי.
למשל חנות אינטרנט או אתר שבו אני מפרסם תוכן ומציע את השירותים שלי. מטרת האתר היא לחבר בין לקוחות לבין בעל העסק.

2. האתר הוא המוצר עצמו.
רב מסר, eBay וכל אפליקציה או כל פלטפורמה שאתה מכיר. האתר הוא העסק.

לא משנה איזה אתר נקים הוא צריך להיות ייחודי לנו, לערכים של המותג שלנו. אין טעם להקים עוד אתר שיראה כמו אלף אתרים אחרים. כדי לבנות אתר המייצג את המותג שלנו חשוב מאוד לאפיין את העסק שלנו, להבין איזה ערך אנחנו יכולים להביא ללקוחות שלנו ולבנות את האתר סביב המותג והערכים של העסק. 

חשוב לזכור!
אחת הסיבות שחשוב לבנות אתר היא שיש לך אפשרות לאגור דאטה על המשתמשים שלך ועל המבקרים באתר ובעזרת המידע הזה להשתמש באסטרטגיה של רימרקטינג

נחזור לדוגמא של יוסי, בעל חנות לממכר כוסות עם שתי ידיות.

יוסי החליט שהוא רוצה לבנות אתר שבאמצעותו הוא ימכור ללקוחות את הכוס עם שתי הידיות. לפני שהוא בנה את האתר הוא שאל את עצמו שאלה פשוטה, מי הלקוחות שרוצים לקנות כוס עם שתי ידיות? ליוסי שלנו ניסיון רב עם קונים שבאו עד היום לחנות שלו.
הוא החליט להתמקד בשני סוגים של קהלי יעד, ילדים צעירים אשר לא מצליחים להחזיק את הכוס ביד אחת וקשישים שקשה להם להחזיק את הכוס בצורה יציבה.

בואו נפרק את קהל היעד מעט, אני אוהב לבדוק מי הקונה ומי המשתמש.

כוס לילדים
הילד הוא המשתמש בכוס והקונה הוא ההורה.

כוס לקשישים
האדם הקשיש הוא המשתמש בכוס והקונה לרוב יהיה הילד שלו (אדם מבוגר) ולפעמים גם הקשיש עצמו.

המסקנה שאפשר להגיע אליה אחרי ניתוח קצר מאוד של קהלי היעד היא שאדם בוגר קונה את הכוסות גם לילד שלו וגם להורה שלו, ולכן מבחינת חווית המשתמש האתר צריך להתאים לאדם מבוגר, אבל להציג תמונות של ילדים וקשישים שהם הצרכנים של המוצר.

האתר של יוסי ישמש כחנות, זאת המטרה העיקרית שלו. יהיה בו קטלוג מוצרים עם הסברים, סרטוני וידאו עם דוגמאות לשימוש בכוסות, חוות דעת של לקוחות מרוצים ומידע על יוסי והניסיון שלו בתחום.

דף נחיתה

אחד הכלים המרכזיים של כל עסק. בהרבה מקרים זה יהיה העמוד הראשון שהלקוחות הפוטנציאלים שלנו יגיעו אליו, אם באמצעות הפעילות האורגנית שלנו או על ידי אחד מהקמפיינים הפרסומים. 

לדף הנחיתה יש תפקיד אחד וברור שכל המאמצים צריכים להיות מרוכזים לשם השגת המטרה: לגרום לגולש לעשות את הפעולה שאנחנו רוצים. זה יכול להיות להירשם למגנט לידים או לרשימת תפוצה, למלא פרטים, לקבל הנחה או כל פעולה שתקדם את המטרות שלנו.

זוכרים את יוסי בעל העסק המשגשג לכוסות עם שתי ידיות? הוא החליט לבנות דף נחיתה, כדי לבנות רשימת תפוצה שדרכה הוא ישווק את המוצרים שלו. כדי שאנשים ירשמו, הוא מציע לכל מי שנרשם 20% הנחה על כל המוצרים בחנות בקניה מעל 50 ש"ח. 

בעזרת דף הנחיתה הוא יוצר לו רשימת תפוצה של לקוחות וגם שולח אותם לאתר שלו.

דף פייסבוק עסקי ודף אינסטגרם עסקי.

כמו שראינו בסקר של בזק, רוב הישראלים נמצאים ברשתות החברתיות. כדי לבנות נוכחות דיגיטלית חייבים להיות איפה שכולם נמצאים. 

אם המשאבים שלך מצומצמים הייתי מציע להתמקד בדף פייסבוק או אינסטגרם על פי קהל היעד שאתה רוצה להשיג. עדיף להיות ממוקד, לעשות עבודה טובה ברשת חברתית אחת מאשר לעשות עבודה בינונית בשתי הרשתות. 

במידה ויש לנו את המשאבים (זמן וכסף) כדאי להשקיע גם בפייסבוק וגם באינסטגרם. ליצור תוכן שונה בשתי הרשתות. בפייסבוק נשתמש כדי לפרסם תוכן איכותי ומפורט, באינסטגרם תוכן יותר כיפי עם קו ויזואלי מאוד ברור.
התוכן שנפרסם בשתי הרשתות מאוד תלוי במיתוג של העסק שלנו.

חשוב לזכור!
חובה לתכנן את התוכן בשתי הרשתות החברתיות. לא לפרסם רק כשבא לנו, אלא לעבוד בצורה מסודרת, גם מבחינת מתי ומה לפרסם וגם מבחינת יעדים.

עכשיו יוסי החליט שהוא רוצה להיכנס גם לעולם המדיות החברתיות. אבל הייתה לו התלבטות קשה. פייסבוק, אינסטגרם או גם וגם. לבסוף הוא החליט ללכת על כל הקופה ולהשתמש בשתי הרשתות, אבל להעלות תוכן שונה בכל רשת חברתית.

בפייסבוק, להעלות את המוצרים החדשים עם הסברים מפורטים. פוסטים עם היתרונות של כוס עם שתי ידיות ובעיקר מידע על המוצרים ועל החנות עצמה.

באינסטגרם, יוסי התחיל לפרסם תמונות של לקוחות משתמשים במוצרים שלו, תמונה של כוסות בצבעים שונים עם דגש על ויזואליות.

בלוג
האם הבלוג מת?
אני חושב שההפך הוא הנכון. כיום חברות משתמשות בבלוג, אפשר לקרוא לזה שיווק באמצעות תוכן כדי לקדם את המותג שלהם ובנוסף גם לשפר את המיקומים שלהם בחיפושים בגוגל. 

הרבה מאוד עסקים מתחילים להבין את החשיבות של יצירת תוכן איכותי שנותן ערך ללקוחות שלהם, בחינם, כדי להפוך אותם בעתיד ללקוחות משלמים. 

כשאתה מתכנן את הפוסט הבא, כדאי מאוד לעשות מחקר מילות מפתח ולבנות את הפוסט נכון מבחינת SEO כדי להגדיל את הסיכויים שיגיעו לאתר שלך דרך חיפוש בגוגל.

בעולם של יועצים ונותני שירות, שיווק באמצעות תוכן הוא אחד הכלים החשובים ביותר כדי להיות אוטוריטה בתחום העיסוק שלהם. לכן, כיום ניתן למצוא הרבה מאוד תוכן איכותי ובחינם, דבר שיוצר קושי להתבלט מעבר להרי התוכן. 

המלצה קטנה ליועצים שרוצים ליצור תוכן, תנו הכל! כל מאמר, פוסט או תגובה בקבוצה שאתם כותבים, תנו את כל מה שיש לכם. אל תפחדו לתת, זאת הדרך הנכונה ביותר לבנות את המותג שלכם. יש דרכים יותר מהירות אבל האפקט שלהן קצר טווח.

חשוב לזכור!
שיווק באמצעות תוכן, אם זה בבלוג או בפייסבוק, לוקח הרבה זמן. אל תתייאש אם אחרי 3 פוסטים אין שיטפון של לקוחות. חשוב לשים לב שיש עליה במעורבות בתוכן שלך. שים לעצמך יעדים ברורים ומדידים ועקוב אחרי ההתקדמות.

יוסי בעל חנות למכירת כוסות עם שתי ידיות החליט להתחיל לכתוב בלוג כדי שהמבקרים באתר שלו יכירו אותו ואת המוצרים שלו. הפוסט הראשון שהוא פרסם היה על הסיפור המשפחתי מאחורי החנות המקורית של סבא שלו. הפוסט השני עסק באיך לבחור את הכוס הנכונה ביותר לילד שלך או לסבא שלך.

הבלוג עוזר ליוסי לבנות את המותג שלו, זאת דרך מעולה להציג את הערכים של העסק ועוזר ללקוחות להכיר את יוסי ואת המוצרים המעולים שלו.

נוכחות דיגיטלית

עוד כלים לבניית נוכחות דיגיטלית
קהילה בפייסבוק – תחום צומח מאוד. אתה יכול לפתוח קהילה הקשורה לעסק שלך. התהליך הוא מאוד ארוך וסיזיפי.

ערוץ יוטיוב – מנוע החיפוש מס' 2 בעולם, מעולה כדי ליצור ולקדם תוכן. 

אימייל מרקטינג – יש שחושבים שהאימייל מת אבל זה ממש לא נכון, היתרון הבולט ביותר שאין אלגוריתם בניגוד לפייסבוק וכו'.

טלגרם – נמצא בפריחה במיוחד מאז שהגיעה הקורונה לחיינו, מאפשר למפרסם קשר ישיר ללקוחות שלו.

וואטסאפ – לפי דעתי עדיין לא פיצחו את הכלי הזה בארץ. כמו שראינו בסקר של בזק, כמעט לכל הישראלים יש. כרגע הפרסום נעשה בעיקר בקבוצות. אני מאמין שבעתיד נתחיל לראות שימושים חדשים.

טיק טוק – עוד רשת חברתית המיועדת לצעירים יותר, אבל לא רק. אפשר כבר לראות שיתופי פעולה עם משפיענים בפלטפורמה.

בואו נארוז את הדברים ונתחיל להתקדם

הקמה של נוכחות דיגיטלית היא תהליך ארוך שנולד לאחר מיתוג ואפיון של העסק. אם בעבר היה מספיק לפתוח אתר ולפרסם מעט בגוגל כדי להשיג לקוחות כיום היצע הוא אדיר כדי להצליח צריך להציע ללקוחות משהו אחר, שלם יותר. 

יועצים ונותני שירותים התחילו להבין שהם צריכים להיות בכל הפלטפורמות האפשריות כדי להגיע לקוחות שלהם ולספר על הערך שהם יכולים לתת להם. לכן חשוב מאוד גם ליועצים לבנות לעצמם תוכנית נוכחות דיגיטלית משמעותית.

נוכחות דיגיטלית